Να είμαι υποψήφιος; Πόσο όμως κοστίζει να είμαι υποψήφιος;



Πόσο κοστίζει σε έναν υποψήφιο, η διεκδίκηση μιας βουλευτικής έδρας; Ή η διεκδίκηση του δημαρχειακού θώκου; 

Ελάχιστα, λέει κάποιος "επικοινωνιολόγος" σε κάποιον υποψήφιο για να κλείσει την δουλειά. Με 10-15.000 καθάρισες από όλα...  

Με μερικές εκατοντάδες ευρώ για μία διαφήμιση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. 
Με μια μικρή ή και καθόλου διαφήμιση στα social media. 
Χωρίς εταιρεία επικοινωνίας. 
Χωρίς μια μεγάλη πολιτική συγκέντρωση. 
Με καφέδες αντί για τραπέζια. 
Με γραφείο σε χώρο που έχεις ήδη ή σε χώρο φίλου. 
Με εθελοντές - για τους οποίους όμως και πάλι θα πρέπει να τους πληρώνεις τα έξοδα - όπως το φαγητό ή τους καφέδες τους. 

Αλλά κάθε ευρώ που θα δώσεις θα το κλάψεις και μάλιστα, πιθανά, χωρίς την εκλογή σου.

Άρα, η πολιτική είναι μια δραστηριότητα ακριβή; 

Όχι, αν κάθε ευρώ που θα δώσεις πιάσει τόπο.

Πόσο κοστίζει το δικαίωμα του εκλέγεσθαι;

Το κόστος μιας προεκλογικής εκστρατείας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
  • Πρώτον, από την περιφέρεια στην οποία επιδιώκει κάποιος να εκλεγεί. 
  • Δεύτερον, από την αναγνωρισιμότητα του υποψηφίου – οι νεότεροι υποψήφιοι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους παλαιότερους, οι οποίοι χαίρουν μεγαλύτερης αναγνωρισιμότητας μεταξύ των ψηφοφόρων, ή με υποψηφίους που είναι καλλιτέχνες ή αθλητές και ήδη γνωστοί στον κόσμο. 
  • Τρίτον, από τις φιλοδοξίες του κάθε υποψηφίου – άλλα έξοδα έχει η προσπάθεια για μια θέση στον ήλιο της Βουλής κι άλλα η στόχευση για πρώτη θέση στην ψηφοφορία σε μια πολυεδρική περιφέρεια. 
  • Και φυσικά, τέταρτον, άλλα χρήματα πρέπει κάποιος να διαθέσει αν θέλει να χτυπηθεί στα ίσια με τον Δήμαρχο μιας πόλης διεκδικώντας την καρέκλα του γραφείου του.

Το θέμα, είτε κατεβαίνει κάποιος στην κούρσα για βουλευτής ή για Δήμαρχος, ή για δημοτικός σύμβουλος, ή πρόεδρος σωματείου, είναι ένα. Ψηφίζω κάποιον άμα τον ξέρω, αν δεν τον ξέρω δεν τον ψηφίζω! Άρα, το πρώτο πράγμα που πρέπει να επιδιώξει κάποιος είναι να γίνει γνωστός. 

Η επικοινωνία χρειάζεται χρόνο για να “γράψει”


Για νέους υποψηφίους ο χρόνος προετοιμασίας ΠΡΕΠΕΙ να είναι αρκετός. Την τελευταία στιγμή, και τον τελευταίο μήνα δεν προλαβαίνεις τίποτα. ΕΚΤΟΣ αν ρίξεις πολλά πολλά χρήματα. Αλλά και πάλι θα ρισκάρεις την αποτυχία. 

Για νέους πολιτευόμενους στην Α΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, ο προεκλογικός αγώνας τους, ούτως ώστε να είναι πλήρης, θα απαιτούσε περίπου 80.000-100.000 ευρώ.   

Για την επανεκλογή ενός εν ενεργεία βουλευτή σε μια μεγάλη περιφέρεια, π.χ.  στην Αττική, το κόστος μιας προεκλογικής καμπάνιας, θα ξεπεράσει τις 100.000 ευρώ. 

Αντίστοιχα, στην επαρχία ένας βουλευτής θα μπορούσε να έχει μια καλή καμπάνια επανεκλογής και με τα μισά χρήμματα.  Υπάρχει σοβαρή διαφορά κόστους ανάλογα με το εάν κάποιος είναι υποψήφιος στην περιφέρεια ή στο κέντρο.

Στη μονοεδρική περιφέρεια Θεσπρωτίας, για παράδειγμα, δεν θες γραφείο σε κάθε χωριό, γιατί είναι πολύ μικρότερο το κοινό που απευθύνεσαι, αλλά είναι διάσπαρτο, και φυσικά κάθε επίσκεψη μετράει, για κάθε χωριό ξεχωριστά και οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες. ανεβάζοντας το κόστος της βενζίνης. 

Και άλλη έκταση έχει η Θεσπρωτία, άλλη η Αιτωλοακαρνανία...

Στα μεγάλα αστικά κέντρα πάλι το ενοίκιο για ένα πολιτικό γραφείο κυμαίνεται γύρω στα 1.000 ευρώ τον μήνα. 
 
Αν στελεχώσεις το γραφείο σου έστω και με δύο άτομα, που για ένα πεντάωρο ή εξάωρο την ημέρα τους δίνεις 600-700 ευρώ τον μήνα, συν τις ασφαλιστικές εισφορές τους κ.λπ., κατευθείαν πηγαίνεις στα 1.000 - 1.200 ευρώ τον μήνα, συν 500-600 ευρώ τον μήνα σε κοινόχρηστα, ρεύμα, νερό, Ιντερνετ, τηλέφωνα... 

Μια σοβαρή προεκλογική καμπάνια απαιτεί εντονότερη παρουσία και διαφήμιση στα ψηφιακά μέσα, όπως Facebook, Instagram, YouTube και τελευταίως TikTok, και σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google. 

Οι χρεώσεις διαφέρουν ανάλογα με το μέσο και το βεληνεκές της καμπάνιας. 

Ετσι, το Facebook χρεώνει έναν υποψήφιο ανάλογα με τις θεάσεις που έχει ένα προωθούμενο post, ενώ η Google χρεώνει τα «κλικ». 

Στο τελευταίο δίμηνο, οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούν σαν χρηματιστήριο – μπορεί το “κλικ” στο Google να έχει 10 λεπτά ένα χρόνο πριν και την ημέρα των εκλογών να πάει 1 ευρώ, δηλαδή για τον καθέναν που θα μπαίνει στη διαφήμισή σου να πληρώνεις 1 ευρώ.  

Όμως, αυτού του είδους η διαφήμιση έχει νόημα γιατί πηγαίνεις σε πιο στοχευμένο κοινό, πληρώνοντας ουσιαστικά αυτούς που έρχονται να σε «δουν».

Κανένα κανάλι δεν θα σε παίξει έτσι απλά και αν το κάνει να ευχαριστήσεις τον καλό Θεό για την τύχη σου. Αλλά στην επαρχία, αν δεν τα ακουμπήσεις, δεν σε παίζει κανένας... 

Είναι αυτονόητο λοιπόν πως ένας υποψήφιος να διαθέσει τουλάχιστον 8.000-10.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου για την digital διαφήμιση. 

Στις περιφέρειες Αθηνών και Θεσσαλονίκης τα ποσά αλλάζουν γιατί αλλάζουν και τα κοινά.

Οσον αφορά την προβολή στα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης - τοπικές εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση - οι χρεώσεις είναι ό,τι σου ζητήσουν. 

Αλλη τιμή χρεώνει μια εφημερίδα στη Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, ή στην Θεσσαλία, και άλλη τιμή μια μικρή εφημερίδα στη Χίο. 

Γενικά, το ποσό που θα δώσει κάποιος υποψήφιος για να διαφημιστεί μπορεί να φτάσει και τις 30.000. Το τι θα ξοδέψεις,  εξαρτάται και από τον ανταγωνισμό.

Εκ του νόμου υπάρχει πλαφόν στις εκλογικές δαπάνες, οι οποίες πρέπει και να δηλώνονται -  φυσικά όσα δηλώνονται είναι ψέματα, διότι οι δαπάνες συχνά ξεπερνούν κατά πολύ το πλαφόν - ενώ λόγω του κόστους της προεκλογικής εκστρατείας, οι υποψήφιοι ή είναι πλούσιοι ή έχουν αφανείς χορηγούς αν και κάποιες χορηγίες είναι νόμιμες. 

Σύμφωνα με τον νόμο, η ιδιωτική χρηματοδότηση υποψηφίου (ή/και αιρετού αντιπροσώπου της Βουλής των Ελλήνων και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) από το ίδιο πρόσωπο, κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει συνολικά το ποσό των 5.000 ευρώ.

1. Ενας υποψήφιος χρειάζεται να “τρέξει” τουλάχιστον μία δημοσκόπηση με στοχευμένες ερωτήσεις προς το κοινό που θα λύσει κατά πολύ τα χέρια όλων όσων εμπλέκονται με την επικοινωνία αποφεύγοντας σπατάλη πόρων και ενέργειας όλων των εμπλεκομένων.

Η Δημοσκόπηση θα μας πει που "περνάει" ο υποψήφιος, που "χωλαίνει" ή και την γνώμη των ψηφοφόρων για εκείνον... Έτσι το γραφείο επικοινωνίας θα ξέρει καλά που θα πρέπει να επικεντρώσει την δύναμη της.

CASE STUDY: Έχει τύχει, υποψήφιος δήμαρχος επί 4 φορές, χωρίς ελπίδα αφού πάντα κατέληγε τελευταίος και μη εκλέξιμος, επάγελμα, καθηγητής με φροντιστήριο, σε κεντρικότατη λεωφόρο, και με την δημοσκόπηση του αποδείξαμε, ότι σε ακτίνα 150 μέτρων, δίπλα και πίσω από το φροντιστήριο του, ΔΕΝ ήξεραν οι κάτοικοι πως κατέβαινε υποψήφιος αν και τον γνώριζαν ως άνθρωπο.

Αφού τον πείσαμε να αλλάξει πολλά, εκλέχθηκε δεύτερος και κάποια στιγμή ανέλαβε και την διοίκηση του Δήμου του.

Το κόστος των δημοσκοπήσεων, ανάλογα με την εταιρεία που την αναλαμβάνει, κυμαίνεται από 8.000 μέχρι 16.000 ευρώ. 

2. Ενας υποψήφιος χρειάζεται να προσλάβει μια εταιρεία επικοινωνίας η οποία θα του οργανώσει το γραφείο, θα βάλει σε τάξη τους υποψήφιους συμβούλους, θα τους χωρίσει σε ομάδες εργασίας, θα τους εξιολογεί συχνά, θα τους εκπαιδεύσει ώστε να είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να ανταποκριθεί στα καθήκοντα τους.

Ο στόχος δεν είναι να πάμε σε περιπέτειες, κάτω από την εθνική φράση, "πάμε μωρέ και βλέπουμε". Αλλά να χτίσουμε μια ομοιογενή ομάδα που θα είναι χρήσιμη στον επικεφαλής της ακόμη και όταν εμείς τελειώσουμε το έργο μας και φύγουμε.

3. Ενας υποψήφιος χρειάζεται να διοργανώνει συχνά εξειδικευμένα events. Άλλα για ηλικιωμένους, άλλα για νέους, άλλα για γυναίκες κλπ.

Η BOLD ONE αναλαμβάνει την προεκλογική σας καμπάνια:

- Δημοσκοπήσεις 

- Συμβουλευτική

- Διοργάνωση Εκδηλώσεων

- Συγγραφή ομιλιών

- Διαχείρηση κρίσεων

- Social Media Management

- Social Media Ads

- Google & Youtube Ads

Συμπληρώστε την φόρμα ενδιαφέροντος στην ιστοσελίδα μας, εξηγήστε μας τις ανάγκες σας και λάβετε το κατάλληλο πρόγραμμα για τον προεκλογικό σας αγώνα απόλυτα κοστολογημένο χωρίς εκπλήξεις. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου