Στον κόσμο της διαφήμισης, ένα εμπορικό σήμα έχει καθοριστικό ρόλο





"Εμπορικό σήμα" και "εικόνα της επωνυμίας" είναι έννοιες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στον τομέα του μάρκετινγκ 



By Thodoris Tselas
Journalist - Communication and Public relations
G. Manager at Boldone PR Agency


Εάν δείτε την λίστα με τις πιο διάσημες μάρκες του κόσμου και βρείτε τις περισσότερες από αυτές οικείες, θυμηθείτε ότι αυτό οφείλεται στο εμπορικό σήμα που μπαίνει στο παιχνίδι.

Δεν χρειάζεται να είστε στον τομέα της διαφήμισης, μπορεί απλά να είστε ένθερμοι θαυμαστές μιας συγκεκριμένης μάρκας. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι έννοιες όπως "εμπορικό σήμα" και "εικόνα της επωνυμίας" είναι έννοιες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στον τομέα του μάρκετινγκ; 

Η τάση της καθιέρωσης επωνυμίας, δηλ., Δίνοντας στο προϊόν μια συγκεκριμένη ταυτότητα μάρκας, μπορεί να εντοπιστεί από το 1837, όταν η Procter & Gamble καθιερώθηκε ως μία από τις σημαντικότερες μάρκες στον κόσμο. 

Ήταν θέμα χρόνου πριν ακολουθήσουν και άλλοι την ίδια φιλοσοφία.
Από την βιομηχανία ειδών ένδυσης και αυτοκινήτων έως ποτών και μέσων και ψυχαγωγίας. 

Τις τελευταίες δεκαετίες, αρκετές μάρκες έχουν καθιερωθεί στην παγκόσμια αγορά και αυτό, με τη σειρά του, έκανε ακόμη πιο δύσκολη τη σύνταξη μιας λίστας με τις 100 κορυφαίες μάρκες.

Σχεδόν ολόκληρος ο κόσμος είναι εξοικειωμένος με ονόματα όπως: Coca Cola, Mercedes, McDonald's, Adidas, Nike και ούτω καθεξής. 
Αυτή είναι η δύναμη του να είσαι παγκόσμια μάρκα. 
Σας κερδίζει αναγνώριση στην παγκόσμια σκηνή. 

Η αυξανόμενη τάση του branding μπορεί να αποδοθεί στα πολυάριθμα οφέλη που συνοδεύουν. 
Μόλις το προϊόν σας γίνει επωνυμία, μπορείτε να αξιοποιήσετε τη δημοτικότητά του για να διαδώσετε την επιχείρησή σας. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η διαχείριση επωνυμιών έχει γίνει ένα από τα πιο ακμάζοντα χαρακτηριστικά του τομέα μάρκετινγκ σήμερα.

Αυτά είναι τα δέκα πιο ακριβά εμπορικά σήματα:

  • Apple (214 δισ. δολάρια)
  • Google (155 δισ. δολάρια)
  • Amazon (101 δισ. δολάρια)
  • Microsoft (93 δισ. δολάρια)
  • Coca-Cola (66 δισ. δολάρια)
  • Samsung (60 δισ. δολάρια)
  • Toyota (53 δισ. δολάρια)
  • Mercedes-Benz (49 δισ. δολάρια)
  • Facebook (45 δισ. δολάρια)
  • McDonald’s (43 δισ. δολάρια)

Ενώ τα εμπορικά σήματα είναι αρκετά διάσημα, άλλα χαρακτηριστικά, όπως συνθήματα, λογότυπα, σύμβολα κ.λπ., δεν είναι πολύ πίσω.

Ενώ ορισμένες μάρκες αναγνωρίζονται από τα ονόματά τους, άλλες αναγνωρίζονται από τα συνθήματα και τα λογότυπά τους. 

Στην πραγματικότητα, συνθήματα όπως το Keep Walking (Johnny Walker), One thing leads to another. (Nescafe), Levis. Original jeans. Original people. (Levis), etc., έχουν κάνει μεγάλο μπαμ στον κόσμο της διαφήμισης. 

Ομοίως, είναι δύσκολο να ξεχαστούν τα λογότυπα μάρκας που ανήκουν στη Mercedes Benz, BMW και Ferrari.

Όπως βλέπετε, η λίστα περιλαμβάνει διαφημιστικές προτάσεις από διάφορους τομείς, από ρούχα και αξεσουάρ έως αυτοκινητοβιομηχανία και ποτά, και η ιστορία δείχνει τι χρειάζεται για να ανέβει ένα παραγόμενο προϊόν, από κάτι μικρό σε παγκόσμια μάρκα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου