Στις αρχές Ιανουαρίου του 2012 η Kodak –με απλά… ελληνικά- «βάρεσε κανόνι».
Ή, για να μιλήσουμε με πιο νομικούς όρους, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης κλείνοντας έτσι έναν κύκλο που είχε κρατήσει δεκαετίες κατά την διάρκεια των οποίων είχε «καταφέρει» το αδιανόητο.
Να μεταβληθεί από απόλυτος ηγέτης της αγοράς φωτογραφικών μηχανών και συναφών προϊόντων σε έναν «παρία» που τελικά αναγκάστηκε να πουλήσει πατέντες της έναντι 525.000.000 δολαρίων και να «πωληθεί» με το… κομμάτι, προκειμένου να επιβιώσει ένα μικρό τμήμα της.
Οι εταιρείας που αγόρασαν τα δικαιώματα ευρεσιτεχνιών της Kodak ήταν -μεταξύ άλλων- οι Apple, Google, Facebook, Amazon, Microsoft, Samsung, Adobe Systems, και HTC, ονόματα κολοσσών, ανάμεσα στους οποίους θέση είχε κάποτε και εκείνη.
Και θα μπορούσε να την διατηρήσει εάν οι υπεύθυνοί της είχαν την διορατικότητα να αντιμετωπίσουν διαφορετικά τις ιδέες που παρουσίασε πριν 45 χρόνια ένας δικός της υπάλληλος σχετικά με το μέλλον της φωτογραφίας.
Βεβαίως, εκ φύσεως ένα προϊόν δεν μπορεί να μεσουρανεί για πάντα.
Μια εταιρεία που γεννιέται και γιγαντώνεται γύρω από ένα προϊόν/ιδέα και σε μια συγκεκριμένη εποχή με συγκεκριμένες ιδαιτερότητες είναι φύσει αδύνατον να περάσει εξίσου επιτυχώς σε ένα άλλο σε μια δραματικά άλλη εποχή με εντελώς διαφορετικές απαιτήσεις και ιδαιτερότητες.
Γιατί τα στελέχη της είναι - λόγω θέσης - απασχολημένα με την διαχείριση της εταιρείας...
Γιατί είναι διαφορετική η οπτική γωνία, άλλοτε που δεν επιτρέπει να «δουν» το μετά όπως το βλέπει κάποιος έξω από την εταιρεία και τα όσα αυτή κουβαλάει.
Σε κάθε περίπτωση, το πείσμα, η ξεροκεφαλιά και η έλλειψη οράματος πάντα έρχονται με κάποιο κόστος.
Γιατί ακόμη και αν ευφυώς εφεύρει το μέλλον μια ιδέα μιας εταιρεία, αν καθυστερήσει, κάποιος άλλος, τελικά θα είναι αυτός που θα το αξιοποιήσει.
Το ποντίκι το ανακάλυψε η Xerox αλλά το ανέδειξε και το εκμεταλλεύτηκε ο Jobs
Η Xerox επίσης εφηύρε τον προάγγελο των windows αλλά σήμερα τα ξέρουμε από την Microsoft.
Το μοίρασμα φωτογραφιών το εφηύρε η kodak αλλά ο Zuckerberg του έδωσε διάσταση και έφτιαξε έναν ολόκληρο κόσμο, των social media, πάνω σε αυτή την εφεύρεση.
Ίσως δεν θα ζούμε για να δούμε την εξαφάνιση του concept “Facebook/social media” και το καινούριο που θα το σπρώξει στην λήθη, παρόλο που ο Zuckerberg ευφυώς από τώρα σπρώχνει τους υπαλλήλους του να είναι εκείνοι που θα εφεύρουν αυτό το «νέο» που θα κάνει το Facebook παρελθόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου